Jak wyliczyć makroskładniki w swojej diecie?

Jak wyliczyć makroskładniki w swojej diecie? Czym są makroskładniki? Makroskładniki to węglowodany, białka oraz tłuszcze, które sa w każdym spożywanym przez nas posiłku każdego dnia. Musimy pamiętąć o tym, że każdy z nas posiada inne zapotrzebowanie i musimy je wyliczać według własnych potrzeb i celów – nabieranie masy mięśniowej, bądź utrata masy tluszczowej, tzw redukcja i masa! 1g białka i węglowodanów posiada około 4kcal, zaś 1g tłuszczu to aż 9kcal ( z tego powodu diety tłuszczowe cieszą się ostatnio coraz większym powodzeniem). To ile spożywamy białka jest jedną z najwazniejszych rzeczy w diecie, zaraz po deficycie kalorycznym! Przyjęto, i udowodoniono, że powinno spożywać się około 2gbiałka na kilogram ciała. – dla osoby trenującej a dla osoby nietrenującej na utrzymanie aktualnej masy mięśniowej powinno wystarczyć około 1,1-1,2g białka na kilogram ciała. Tłuszczę pełnią bardziej funkcję dla organizmu – przyyspieszaja metabolizm, odpowiadaja za nasz układ hormonalny w tym ten anaboliczny. Dużo osoób mówi o tym, że należy unikać tłuszczy, co jest wielkim błędem. Tłuszcze to nie zło. Pod warunkiem, że wiemy jakie spożywać. Tłuszcze zwierzęce jak i z orzechów, czy z masła orzechowego. Przecież to pyszne 🙂 Przyjęto, że powinniśmy spozywać około 0,9-1,1g tłuszczów na kilogram ciała dziennie. Węglowodany – przecież musisz mieć energię! Węglowodany to około 40% naszego zapotrzebowania na kalorie każdego dnia. Pamiętajmy ze węglowodany dzielimy na dwie grupy – proste i złożone, te drugie są najwazniejsze przy diecie redukcyjnej, (nie odczuwamy tak naszego codzinnego głodu)

Kategoria: Dieta. Tagi: , ,