Masz nadwagę? Nie biegaj!

Masz nadwagę? Nie biegaj! Prawdą jest, że sport to zdrowie. Pod warunkiem jednak, że uprawiamy go mądrze i w sposób właściwy dla swojego stanu zdrowia i wieku. Jeszcze do niedawna przekonywano, że bieganie to jedna z najprostszych form aktywności fizycznych, z której mogą korzystać wszyscy. Czas więc obalić mity na temat biegania. Z biegania powinny zrezygnować przede wszystkim osoby cierpiące na schorzenia stawów i chrząstek. Podczas biegu dodatkowo je obciążamy, co prowadzi do szybszego postępu zmian chorobowych. Także osoby borykające się z nadmiarem kilogramów nie powinny „bawić” się w uprawianie joggingu. Im jesteśmy ciężcy, tym większy nacisk odczuwają stawy, kolana, a nawet biodra. Alternatywnym rozwiązaniem dla biegu jest szybki chód. Dynamiczna praca ciała, głęboki oddech i prawidłowa praca nóg, to podstawy udanego i właściwego treningu. Zauważono, że osoby trenujące poprzez energiczne chodzenie lub uprawiające, tak popularny w ostatnich latach, nordic walking w znacznym stopniu poprawiły swą wydolność krążeniowo-oddechową, a także zaczęły redukować masę ciała. Ważne jest jednak, by trenować regularnie. Najkorzystniejsze są codzienne, trzydziestominutowe treningi, które pobudzają pracę całego organizmu. Optymalnym rozwiązaniem są treningi prowadzone co drugi dzień. Bieganie, szczególnie to po kres własnych sił, lepiej pozostawić zawodowcom i osobom o prawidłowej wadze. Intensywny, półgodzinny spacer działa równie dobrze, a przy tym nie jest tak męczący i szkodliwy, jak źle uprawiane bieganie.

Kategoria: Zdrowie. Tagi: , ,