Czym jest intermittent fasting?

Czym jest intermittent fasting? Czym jest intermittent fasting? Dużo osób zastanawia się nad tą „nową dietą” czy ona działa?” Najłatawiej mówiąc wszystkie posiłki, które spożyjemy musimy spożyć w określonym przedziale czasowym. Zaś po skończonym „okienku żywieniowym” musimy odbyć post przez kilkanaście godzin i nie dostarczamy wtedy organizmowi żadnego pożywienia/kcal. Coraz więcej osób decyduje się na spróbowanie diety intermittent fasting. Intermittent fasting, czylI w skrócię IF, nie jest typową dietą, która okresla nam ilość i rozkład makroskładników jak i kcal. Nie dzieli nam jedzenia czystego jak i brudnego jedzenia. Podczas IFa możemy stosować diety „na redukcje” jak i ” na mase” – mogą być to diety wysokoweglowodanowe jak i diety wysokotłuszczowe, jak i nisko. Największymi zaletami diety intermittent fasting jest utrata tkanki tłuszczowej, przez co waga ciała się zmniejsza. Usprawnia również poziom wrażliwości insulinowej i obniża poziom gluokzy we krwi. UWAGA, dieta ta nawet ZWIĘKSZA DŁUGOŚĆ ZYCIA ! Pomaga również w zwiększeniu lipolizy oraz utelnianiu kwasów tłuszczowych i zwiększa glukagon i hormon wzrostu! Popularnymi schematami dla IFA są jest to 16 godzin postu a następnie 8 godzin żywienia, gdzie makroskładniki rozłożone są na 3 posiłki Jest rtównież system eat stop eat, 1 lub 2 dni poscimy przez okres 24 godzin a w reszte dni spożywamy normalne posiłki, przez co zyskujemy 15-30% deficytu kalorcznyego Ostatni m z sposobów IFA jest indywidualne ustalenie postu jak i okienka w którym spożywamy posiłki. Wygodne? Dla mnie tak!