Masz nadwagę? Nie biegaj!

Masz nadwagę? Nie biegaj! Prawdą jest, że sport to zdrowie. Pod warunkiem jednak, że uprawiamy go mądrze i w sposób właściwy dla swojego stanu zdrowia i wieku. Jeszcze do niedawna przekonywano, że bieganie to jedna z najprostszych form aktywności fizycznych, z której mogą korzystać wszyscy. Czas więc obalić mity na temat biegania. Z biegania powinny zrezygnować przede wszystkim osoby cierpiące na schorzenia stawów i chrząstek. Podczas biegu dodatkowo je obciążamy, co prowadzi do szybszego postępu zmian chorobowych. Także osoby borykające się z nadmiarem kilogramów nie powinny „bawić” się w uprawianie joggingu. Im jesteśmy ciężcy, tym większy nacisk odczuwają stawy, kolana, a nawet biodra. Alternatywnym rozwiązaniem dla biegu jest szybki chód. Dynamiczna praca ciała, głęboki oddech i prawidłowa praca nóg, to podstawy udanego i właściwego treningu. Zauważono, że osoby trenujące poprzez energiczne chodzenie lub uprawiające, tak popularny w ostatnich latach, nordic walking w znacznym stopniu poprawiły swą wydolność krążeniowo-oddechową, a także zaczęły redukować masę ciała. Ważne jest jednak, by trenować regularnie. Najkorzystniejsze są codzienne, trzydziestominutowe treningi, które pobudzają pracę całego organizmu. Optymalnym rozwiązaniem są treningi prowadzone co drugi dzień. Bieganie, szczególnie to po kres własnych sił, lepiej pozostawić zawodowcom i osobom o prawidłowej wadze. Intensywny, półgodzinny spacer działa równie dobrze, a przy tym nie jest tak męczący i szkodliwy, jak źle uprawiane bieganie.

Kategoria: Zdrowie. Tagi: , ,

Czym jest intermittent fasting?

Czym jest intermittent fasting? Czym jest intermittent fasting? Dużo osób zastanawia się nad tą „nową dietą” czy ona działa?” Najłatawiej mówiąc wszystkie posiłki, które spożyjemy musimy spożyć w określonym przedziale czasowym. Zaś po skończonym „okienku żywieniowym” musimy odbyć post przez kilkanaście godzin i nie dostarczamy wtedy organizmowi żadnego pożywienia/kcal. Coraz więcej osób decyduje się na spróbowanie diety intermittent fasting. Intermittent fasting, czylI w skrócię IF, nie jest typową dietą, która okresla nam ilość i rozkład makroskładników jak i kcal. Nie dzieli nam jedzenia czystego jak i brudnego jedzenia. Podczas IFa możemy stosować diety „na redukcje” jak i ” na mase” – mogą być to diety wysokoweglowodanowe jak i diety wysokotłuszczowe, jak i nisko. Największymi zaletami diety intermittent fasting jest utrata tkanki tłuszczowej, przez co waga ciała się zmniejsza. Usprawnia również poziom wrażliwości insulinowej i obniża poziom gluokzy we krwi. UWAGA, dieta ta nawet ZWIĘKSZA DŁUGOŚĆ ZYCIA ! Pomaga również w zwiększeniu lipolizy oraz utelnianiu kwasów tłuszczowych i zwiększa glukagon i hormon wzrostu! Popularnymi schematami dla IFA są jest to 16 godzin postu a następnie 8 godzin żywienia, gdzie makroskładniki rozłożone są na 3 posiłki Jest rtównież system eat stop eat, 1 lub 2 dni poscimy przez okres 24 godzin a w reszte dni spożywamy normalne posiłki, przez co zyskujemy 15-30% deficytu kalorcznyego Ostatni m z sposobów IFA jest indywidualne ustalenie postu jak i okienka w którym spożywamy posiłki. Wygodne? Dla mnie tak!

Bar dietetyczny

Bar dietetyczny O odchudzaniu powiedziano i napisano już chyba wszystko. Problemom otyłości poświęcono prace doktorskie i przewody habilitacyjne, a problem nadal istnieje. Wiadomo, że trzeba jeść regularnie i odpowiednio bilansować posiłki ale najwyraźniej nie jest to takie proste. Chwalona powszechnie jest dieta pudełkowa, polegająca na tym, że wyspecjalizowana firma cateringowa przygotowuje posiłki na cały dzień. Z diety korzysta wielu celebrytów jednak dla przeciętnego zjadacza chleba barierą są koszty. Wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu rynku uruchomiliśmy „Bar dietetyczny – kaloria”. Przygotowujemy odpowiednio zbilansowane posiłki dla osób zmagających się z nadwagą ale i dla cierpiących na schorzenia związane z układem pokarmowym. Dla siebie znajdą coś diabetycy, a także mający problem z pęcherzykiem żółciowym. Przy każdej potrawie zapisano liczbę kalorii. Takie rozwiązanie powoduje wyrobienie odpowiednich nawyków żywieniowych. Dokonując nocnego ataku na lodówkę, mniej więcej, będziemy w stanie zdiagnozować ile zjadamy kalorii. Na życzenie klientów przychodzących na obiad możemy przyrządzić zestaw kolacyjny. Oczywiście również odpowiednio zbilansowany kalorycznie dla danej osoby. Takie rozwiązanie jest znacznie tańsze i przynosi wymierne efekty. Nowością, którą wprowadzimy w przyszłym miesiącu będą też posiłki przygotowane pod kątem poszczególnych grup krwi. Wiemy jakie produkty mogą jeść osoby z daną grupą krwi, a których nie wolno im spożywać. Wszystkie posiłki w naszym barze przygotowywane są pod okiem dietetyka z wieloletnią praktyką w szpitalu.

Kategoria: Dieta. Tagi: , ,

Dieta

Dieta Połowa wakacji już za nami ale upały jeszcze będą niektórych męczyć a innych wprawiać w cudowny nastrój ale z jednym każdy się zgodzi. Człowiek musi jeść ale co najlepiej mieć w swojej lodówce podczas upalnych wakacji? Najlepsza dieta przez ten czas to dieta śródziemnomorska, która zawiera dużo warzyw, owoców, jogurtów czy mleka. Kiedy temperatura wzrasta, apetyt maleje. Całe szczęście są produkty, które działają chłodząco na przykład już wcześniej wspomniane jogurty, owoce lub czosnek. Niektórym może się wydawać dziwne i za nic w życiu nie będą jadły czosnku ale oprócz tego, że jest orzeźwiający to do tego poprawia krążenie krwi pobudzając organizm do naturalnego chłodzenia. Obiad to zwykle posiłek, na który najbardziej czekamy ale w ponad trzydziestostopniowy upał mało komu chce się jeść dwudaniowy, ciężki posiłek. W tym przypadku warto zamiast gorącej zupy wybrać chłodnik a na drugie można przygotować jakąś warzywną sałatkę lub lekkie danie z białego mięsa czy ryb. Najważniejszą zasadą podczas upałów jest picie dużej ilości wody. Słodzone i gazowane napoje nie nawodnią nas dobrze a do tego tworząc co chwilę uczucie pragnienia tylko nas utuczą dlatego warto wybrać zwykłą wodę lub domowe lemoniady. 2 litry to minimalna ilość płynów jakie powinniśmy wypić każdego dnia. A teraz najgorsze dla fanów lodów czy zimnego piwa w gorące dni. Zachłanne spożywanie lodów może zakończyć się chorobą, która położy nas do łóżka nawet na kilka tygodni. Kolejne mylne przekonanie, że piwko jest najlepszym sposobem na upalne dni to bzdura, ponieważ w gorące dni szybciej się upijamy, łatwiej o zasłabnięcie czy zawroty głowy. Alkohol odwadnia organizm, podobnie jak kawa.Trzeba pamiętać, aby szczególnie wystrzegać się napojów wysokoprocentowych. Wystarczy zapamiętać kilka takich porad a przeżyjemy nawet najgorętsze dni i miło będziemy wspominać wakacyjny czas.

Kategoria: Dieta. Tagi: , ,

Kalkulator kalorii

Kalkulator kalorii Trudno jest na oko ocenić kaloryczność danego produktu. Oczywiście mniej więcej orientujemy się co jest prawdziwą bombą kaloryczną, a jakie produkty można spożywać bez obaw. Trudność pojawia się gdy mamy ocenić różnicę pomiędzy potrawami smażonymi, grillowanymi czy też próżonymi. Jednak prawdziwy haczyk nie zawsze tkwi w liczbie kalorii, często ważniejsza jest zawartość cukrów i węglowodanów. Wszystkim ściśle kontrolującym dietę polecamy wyprodukowany przez naszą firmę, niezwykle przydatny gadżet – jest nim kalkulator kalorii. W ułamek sekundy dokona stosownych obliczeń. Ty wstukujesz tylko rodzaj potrawy i jej sposób przyrządzenia. W kalkulatorze można ustawić maksymalny dopuszczalny dziennie poziom kalorii. Gdy będziemy się do tej bariery zbliżać zaalarmuje odpowiednim sygnałem. Kalkulator błyskawicznie też poda szacunkową zawartość cukrów i węglowodanów. Po tygodniu będziemy w stanie zorientować się jakich potraw spożywamy za dużo, a które możemy wrzucać do diety praktycznie bez ograniczeń. Kalkulator zasilany jest bateriami o bardzo długim terminie przydatności. Całkowitą nowinką jest przelicznik na ćwiczenia. Każdego dnia można sprawdzić ile i jakich ćwiczeń powinniśmy wykonać, by spalić nadmiar kalorii. Przeliczeń można dokonywać w różny sposób. Uwzględniono piętnaście najbardziej popularnych aktywności fizycznych, m.in. bieganie, jazda rowerem pływanie i gimnastyka. Kalkulator kalorii w krótkim czasie stanie spię prawdziwym dietetykiem i osobistym trenerem.

Kategoria: Dieta. Tagi: , ,