Czym jest Dieta Dukana?

Czym jest Dieta Dukana? Dieta dukana jest dietą zachwalaną przez tysiące ludzi na świecie! Stworzył ją Pierre Dukan, twórca diety Dukana – dieta proteionowa! Ten Pan proponuje nam plan żywieniowy zachwalany i wypróbowany przez tysiące użytkowników w internecie. Jakie są więc założenia diety Dukana? Twórca diety Dukana Pan Pierre Dukan stworzył ten plan żywieniowy aby pomóc swoim pacjentom „chorującym na nadwagę, otylosc. Założenia diety to dwa proste słowa – ZDROWO I SKUTECZNIE! Przejdżmy do dalszej części – pewnie zastanawiasz się już jakie są zasady diety Dukana, i chcesz ją jak najszybciej przetestować. Najwazniejsza częścią diety Dukana jest spożywanie jak największej ilości produktów białkowych. Niestety produkty zawierające tłuszcze (niezwierzęce) oraz węglowodowanowe będziemy musieli ograniczyć. Makroskładnik jakim jest białko posiada bardzo małą ilość kalorii i jest dobrze przyswajany przez nasz organizm. Pan Dukan nie narzuca nam rytmu posiłków, ile razy mamy jeść itd. Nie musimy nawet patrzeć na fazę w której aktualnie jesteśmy. Białko strasznie zapycha organizm więc nie czujemy głodu – chudniemy, i nie jesteśmy głodni, brzmi cudownie, co? Dieta Białkowa gwarantuje nam szybką utratę niechcianych kilogramów i zwiększa chęć do dalszego odchudzania. Przecież jeśli nam coś wychodzi, to chcemy tego więcej! Taki juz jest czlowiek 🙂 Trzeba również pamiętać o tym, stosując Dietę Proteinową, że nie tylko ważnym aspektem jest jedzenie jak największej ilości posiłków zawierających białko. Ważnym aspektem również jest wypijania odpowiedniej ilości wody. W tym przypadku przynajmniej 1,5 litra wody!

Kategoria: Dieta. Tagi: , ,

Jak wyliczyć makroskładniki w swojej diecie?

Jak wyliczyć makroskładniki w swojej diecie? Czym są makroskładniki? Makroskładniki to węglowodany, białka oraz tłuszcze, które sa w każdym spożywanym przez nas posiłku każdego dnia. Musimy pamiętąć o tym, że każdy z nas posiada inne zapotrzebowanie i musimy je wyliczać według własnych potrzeb i celów – nabieranie masy mięśniowej, bądź utrata masy tluszczowej, tzw redukcja i masa! 1g białka i węglowodanów posiada około 4kcal, zaś 1g tłuszczu to aż 9kcal ( z tego powodu diety tłuszczowe cieszą się ostatnio coraz większym powodzeniem). To ile spożywamy białka jest jedną z najwazniejszych rzeczy w diecie, zaraz po deficycie kalorycznym! Przyjęto, i udowodoniono, że powinno spożywać się około 2gbiałka na kilogram ciała. – dla osoby trenującej a dla osoby nietrenującej na utrzymanie aktualnej masy mięśniowej powinno wystarczyć około 1,1-1,2g białka na kilogram ciała. Tłuszczę pełnią bardziej funkcję dla organizmu – przyyspieszaja metabolizm, odpowiadaja za nasz układ hormonalny w tym ten anaboliczny. Dużo osoób mówi o tym, że należy unikać tłuszczy, co jest wielkim błędem. Tłuszcze to nie zło. Pod warunkiem, że wiemy jakie spożywać. Tłuszcze zwierzęce jak i z orzechów, czy z masła orzechowego. Przecież to pyszne 🙂 Przyjęto, że powinniśmy spozywać około 0,9-1,1g tłuszczów na kilogram ciała dziennie. Węglowodany – przecież musisz mieć energię! Węglowodany to około 40% naszego zapotrzebowania na kalorie każdego dnia. Pamiętajmy ze węglowodany dzielimy na dwie grupy – proste i złożone, te drugie są najwazniejsze przy diecie redukcyjnej, (nie odczuwamy tak naszego codzinnego głodu)

Kategoria: Dieta. Tagi: , ,