Aktywnie i zdrowo – dla ciała i umysłu

Aktywnie i zdrowo – dla ciała i umysłu Rusz się i zadbaj o to, co masz na talerzu. Twoje ciało i umysł będą Ci wdzięczne przez długie lata. Oto 10 prostych porad, które warto zapamiętać i stosować: 1. Jedz 4-5 posiłków dziennie. Postaraj się zachować stałe pory, z zachowanie przerw (co najmniej 3,5 godziny, jednak nie więcej niż 4,5 godziny). 2. Wypijaj każdego dnia, co najmniej 1,5 litra wody mineralnej (lub innych płynów w tym herbaty ziołowe). Jeżeli uprawiasz sport lub prowadzisz aktywny tryb życia, norma ta powinna być wyższa. 3. Pamiętaj o jedzeniu produktów białkowych, o niskiej zawartości tłuszczu. Wybór jest spory, bo do tej grupy zalicza się m.in. chude mięso (drób, wołowina, cielęcina), mleko oraz jego przetwory (1,5-2%). Dodatkowo nasiona roślin strączkowych oraz ryby. 4. O ile to możliwe, rezygnuj z tłuszczy zwierzęcych. Tłuszcze roślinne stosuj z umiarem i tylko wówczas, gdy jest to konieczne. 5. Postaraj się gotować posiłki w wodzie, na parze lub w piekarniku.Unikaj smażenia potraw. 6. Zupy i sosy przygotowuj na bazie wywarów warzywnych (włoszczyzna). Do zabielania używaj jogurtu naturalnego lub chudej śmietany. 7. Zrezygnuj z gotowych produktów spożywczych, a także typu „instant”. 8. Nie kupuj gotowych mieszanek przypraw. Wybierz naturalne przyprawy i zioła. Ogranicz spożycie soli na rzecz przypraw ziołowych, które również podkreślają smak potrawy. 9. Ogranicz spożycie używek, takich jak: alkohol, kawa, herbata czarna i cukier. Rzuć palenie. 10. Ćwicz regularnie. Najlepiej każdego dnia, przez co najmniej 30 minut.

Kategoria: Medycyna. Tagi: , ,

Zdrowie

Zdrowie W dzisiejszym świecie opanowanym przez otyłość i lenistwo trzeba było na nowo pokazać, że oprócz żmudnych ćwiczeń w domu czy na siłowni można być aktywnym w inny sposób. W związku z coraz popularniejszym trybem życia fit wśród młodych ludzi prawdziwym hitem stał jogging. Oczywiście jest on kierowany dla każdego dzięki czemu zyskuje jeszcze więcej fanów. Efekty joggingu są zaskakująco różnorodne ale przede wszystkim jogging świetnie wpływa na nasze zdrowie i ciało. Regularne uprawianie joggingu szczególnie wzmocni mięśnie nóg ale nie musimy się bać jak to często bywa u kobiet, nadmierne rozbudowanie łydek i ud nam nie grozi tak jak i spadek masy mięśniowej w przypadku mężczyzn. Bieganie to również najlepszy sposób na spalenie zbędnych kilogramów dlatego dla każdego kto chce trochę zadbać o swoje ciało jogging jest jak najbardziej wskazany. Do tego świetnie działa jako antydepresant Jak każda aktywność fizyczna, jogging wyzwala endorfiny, czyli hormony uśmierzające odczuwanie bólu oraz serotoninę, która odpowiada za poczucie zadowolenia. Pierwsze dawki hormonów szczęścia uwalniają się po 30 minutach biegu, ale satysfakcję daje każdy pokonany kilometr. Dla porannych ptaszków jogging będzie miał jeszcze jedną zaletę a mianowicie szybszy metabolizm, co pomaga w spalaniu większej liczby kalorii w ciągu całego dnia. Poranny bieg dodaje energii i motywuje do działania, zaś wieczorny jogging, najpopularniejszy wśród biegaczy, pomaga w odprężeniu i pozbyciu się całodziennego stresu. Zamiast tradycyjnych ćwiczeń warto przejrzeć jakie mamy możliwości i skorzystać z nich zwłaszcza w tak piękne i ciepłe lato.

Kategoria: Zdrowie. Tagi: , ,