Jedz na zdrowie…

Jedz na zdrowie… Masmedia dosłownie zalewają nas kolejnymi programami promującymi zdrowy styl życia. Ruch, dieta i to ciągłe dążenie do doskonałości sprawiają, że coraz więcej osób popada w niezdrowe skrajności. A przecież dieta to nie chwilowy program, lecz styl życia, który powinien zapewniać nam zdrowie funkcjonowanie przez lata. Tylko i wyłącznie zrównoważona dieta zapewnia nam wszystkie niezbędne do funkcjonowania składniki. Walka o szczupłą sylwetkę nie powinna przebiegać kosztem zdrowia, a to właśnie często ma miejsce, gdy zbyt mocno koncentrujemy się na redukcji wagi. Należy kierować się zasadami tzw. diety zbilansowanej, w której proporcje poszczególnych składników odżywczych, minerałów i witamin zostały starannie przeliczone według kryterium wieku, płci, stanu zdrowia i aktywności fizycznej. Tak przygotowana dieta to nie tylko ładniejsza sylwetka, ale i znacznie wyższa odporność organizmu przez cały rok. Przygotowując własny program żywienia należy skorzystać z tzw. piramidy żywieniowej oraz przeliczników poszczególnych składników, jak białka, tłuszcze i węglowodany. Jeżeli to wydaje się zbyt skomplikowane, wystarczy zapamiętać, że dziennie należy zjadać: 6 porcji węglowodanów, 5 porcji warzyw i owoców, 4 porcje białek, a także 15-25 gramów tłuszczu. Osoba mające problem z określeniem prawidłowych wielkości porcji, mogą wybrać się na konsultacje z dietetykiem, który pomoże ustalić najodpowiedniejszy jadłospis. Początki zdrowego żywienia mogą być trudne, jednak z czasem wszystko stanie się proste i naturalne.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Kategoria: Dieta. Tagi: , ,