Buty dla urody ale i zdrowia

Buty dla urody ale i zdrowia Od wielu lat pokutuje przekonanie, że to co zdrowe nie zawsze smakuje, a to co ładnie wygląda zazwyczaj zdrowe nie jest. Pierwszym z brzegu przykładem są buty. Powszechnie wiadomo, że długotrwałe chodzenie w szpilkach może wywołać wiele groźnych chorób, na przykład kręgosłupa. Zaś buty zdrowe kojarzą się z okropnie wyglądającym i ciężkim obuwiem ortopedycznym, które są w stanie oszpecić najpiękniejszą nawet kobietę. Firma Obuwnicza „Zdrowa stopa” za jednym zamachem obala wszystkie te mity. Wyprodukowane w niej buty są całkowicie bezpieczne dla zdrowia, a zarazem modne. Gdzie zatem tkwi sekret? Oczywiście w używanych do produkcji materiałach i osobach projektantów. Otóż wszystkie użyte w procesie produkcji części są wykonane z materiałów naturalnych, obojętnych dla ludzkiej skóry, nie wywołujących podrażnień, pocenia, uczuleń oraz otarć. Równocześnie są wyprofilowane w taki sposób, by nie powodować zbędnych obciążeń i zawsze – niezależnie od wysokości obcasa – stwarzać poczucie stabilności. Warto podkreślić, e projektanci tworzący modele z kolekcji zdrowotnej współpracowali ze słynnymi ortopedami, którzy zajmują się między innymi stanem stóp popularnych sportowców i kondycją ich nóg , zatem o wpływie na ich stan butów wiedzą wszystko. Wszystkie dostępne w nowej kolekcji buty przeszły też wielotygodniowe testy i zostały poddane długotrwałym procesom usuwania wszelkich poprawek. Oferowane przez nas modele są dostępne w pełnej ofercie rozmiarowej. Od numerów dziecinnych, a ż po tzw. koszykarskie.

Kategoria: Zdrowie. Tagi: , ,

Bar dietetyczny

Bar dietetyczny O odchudzaniu powiedziano i napisano już chyba wszystko. Problemom otyłości poświęcono prace doktorskie i przewody habilitacyjne, a problem nadal istnieje. Wiadomo, że trzeba jeść regularnie i odpowiednio bilansować posiłki ale najwyraźniej nie jest to takie proste. Chwalona powszechnie jest dieta pudełkowa, polegająca na tym, że wyspecjalizowana firma cateringowa przygotowuje posiłki na cały dzień. Z diety korzysta wielu celebrytów jednak dla przeciętnego zjadacza chleba barierą są koszty. Wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu rynku uruchomiliśmy „Bar dietetyczny – kaloria”. Przygotowujemy odpowiednio zbilansowane posiłki dla osób zmagających się z nadwagą ale i dla cierpiących na schorzenia związane z układem pokarmowym. Dla siebie znajdą coś diabetycy, a także mający problem z pęcherzykiem żółciowym. Przy każdej potrawie zapisano liczbę kalorii. Takie rozwiązanie powoduje wyrobienie odpowiednich nawyków żywieniowych. Dokonując nocnego ataku na lodówkę, mniej więcej, będziemy w stanie zdiagnozować ile zjadamy kalorii. Na życzenie klientów przychodzących na obiad możemy przyrządzić zestaw kolacyjny. Oczywiście również odpowiednio zbilansowany kalorycznie dla danej osoby. Takie rozwiązanie jest znacznie tańsze i przynosi wymierne efekty. Nowością, którą wprowadzimy w przyszłym miesiącu będą też posiłki przygotowane pod kątem poszczególnych grup krwi. Wiemy jakie produkty mogą jeść osoby z daną grupą krwi, a których nie wolno im spożywać. Wszystkie posiłki w naszym barze przygotowywane są pod okiem dietetyka z wieloletnią praktyką w szpitalu.

Kategoria: Dieta. Tagi: , ,

Jak wyliczyć makroskładniki w swojej diecie?

Jak wyliczyć makroskładniki w swojej diecie? Czym są makroskładniki? Makroskładniki to węglowodany, białka oraz tłuszcze, które sa w każdym spożywanym przez nas posiłku każdego dnia. Musimy pamiętąć o tym, że każdy z nas posiada inne zapotrzebowanie i musimy je wyliczać według własnych potrzeb i celów – nabieranie masy mięśniowej, bądź utrata masy tluszczowej, tzw redukcja i masa! 1g białka i węglowodanów posiada około 4kcal, zaś 1g tłuszczu to aż 9kcal ( z tego powodu diety tłuszczowe cieszą się ostatnio coraz większym powodzeniem). To ile spożywamy białka jest jedną z najwazniejszych rzeczy w diecie, zaraz po deficycie kalorycznym! Przyjęto, i udowodoniono, że powinno spożywać się około 2gbiałka na kilogram ciała. – dla osoby trenującej a dla osoby nietrenującej na utrzymanie aktualnej masy mięśniowej powinno wystarczyć około 1,1-1,2g białka na kilogram ciała. Tłuszczę pełnią bardziej funkcję dla organizmu – przyyspieszaja metabolizm, odpowiadaja za nasz układ hormonalny w tym ten anaboliczny. Dużo osoób mówi o tym, że należy unikać tłuszczy, co jest wielkim błędem. Tłuszcze to nie zło. Pod warunkiem, że wiemy jakie spożywać. Tłuszcze zwierzęce jak i z orzechów, czy z masła orzechowego. Przecież to pyszne 🙂 Przyjęto, że powinniśmy spozywać około 0,9-1,1g tłuszczów na kilogram ciała dziennie. Węglowodany – przecież musisz mieć energię! Węglowodany to około 40% naszego zapotrzebowania na kalorie każdego dnia. Pamiętajmy ze węglowodany dzielimy na dwie grupy – proste i złożone, te drugie są najwazniejsze przy diecie redukcyjnej, (nie odczuwamy tak naszego codzinnego głodu)

Kategoria: Dieta. Tagi: , ,

Dieta

Dieta Połowa wakacji już za nami ale upały jeszcze będą niektórych męczyć a innych wprawiać w cudowny nastrój ale z jednym każdy się zgodzi. Człowiek musi jeść ale co najlepiej mieć w swojej lodówce podczas upalnych wakacji? Najlepsza dieta przez ten czas to dieta śródziemnomorska, która zawiera dużo warzyw, owoców, jogurtów czy mleka. Kiedy temperatura wzrasta, apetyt maleje. Całe szczęście są produkty, które działają chłodząco na przykład już wcześniej wspomniane jogurty, owoce lub czosnek. Niektórym może się wydawać dziwne i za nic w życiu nie będą jadły czosnku ale oprócz tego, że jest orzeźwiający to do tego poprawia krążenie krwi pobudzając organizm do naturalnego chłodzenia. Obiad to zwykle posiłek, na który najbardziej czekamy ale w ponad trzydziestostopniowy upał mało komu chce się jeść dwudaniowy, ciężki posiłek. W tym przypadku warto zamiast gorącej zupy wybrać chłodnik a na drugie można przygotować jakąś warzywną sałatkę lub lekkie danie z białego mięsa czy ryb. Najważniejszą zasadą podczas upałów jest picie dużej ilości wody. Słodzone i gazowane napoje nie nawodnią nas dobrze a do tego tworząc co chwilę uczucie pragnienia tylko nas utuczą dlatego warto wybrać zwykłą wodę lub domowe lemoniady. 2 litry to minimalna ilość płynów jakie powinniśmy wypić każdego dnia. A teraz najgorsze dla fanów lodów czy zimnego piwa w gorące dni. Zachłanne spożywanie lodów może zakończyć się chorobą, która położy nas do łóżka nawet na kilka tygodni. Kolejne mylne przekonanie, że piwko jest najlepszym sposobem na upalne dni to bzdura, ponieważ w gorące dni szybciej się upijamy, łatwiej o zasłabnięcie czy zawroty głowy. Alkohol odwadnia organizm, podobnie jak kawa.Trzeba pamiętać, aby szczególnie wystrzegać się napojów wysokoprocentowych. Wystarczy zapamiętać kilka takich porad a przeżyjemy nawet najgorętsze dni i miło będziemy wspominać wakacyjny czas.

Kategoria: Dieta. Tagi: , ,

„Alkohol a nasze zdrowie”

„Alkohol a nasze zdrowie” Zapewne nie raz zastanawiałeś się czy alkohol ma wpływ na nasze zdrowie. Odpowiedź jest prosta- wpływ ma zawsze tylko jego skutek zależy od tego w jakich ilościach go przyjmiemy. Wiadomo- czasami lampka wina do obiadu, czy sporadyczne zażycie dużej ilości tego specyfiku nie ma takich tragicznych skutków jak codzienne go spożywanie. Jak już wspomniałam – kieliszek wina od czasu do czasu do posiłku nam wcale nie zaszkodzi, a właśnie wręcz przeciwnie- wpłynie na lepsza produkcję krwinek. Tak samo, gdy zdarzy nam się raz na jakiś czas przesadzić z ilością alkoholu też nic się nie dzieje- jedynie przez pewien czas będą nam towarzyszyć objawy tzw. Kaca , a z resztą poradzi sobie wątroba. A czy zastanawiałeś się co by się stało gdyś codziennie spożywał określona ilość danego alkoholu? Uzależniłbyś się! Zaskoczony? Już wyjaśniam- codzienna dawka powodowałaby, że organizm by się do nie przyzwyczajał i domagałby się coraz większej ilości, a każdy dzień bez symbolicznej „lampki wina” byłby dniem przepełnionym złym samopoczuciem, rozdrażnieniem, sennością, dlatego nawet lekarze ostrzegają, by nie dopuścić do takiej sytuacji. Już lepsze jest sporadyczne upicie się do nieprzytomności, niż dawkowanie sobie codziennie wyroku jaki jest uzależnienie, które jest bardzo niebezpieczne. Osoby , które nie radzą sobie z alkoholem są w stanie zrobić wszystko, by tylko dostać dany specyfik. Jaki z tego wniosek? Musisz uważać na każde zagrożenie jakie na Ciebie czyha, a na alkohol w szczególności, bo sam nie wiesz kiedy stosowanie go jako uzupełnienie dobrej imprezy zamieni się w głód alkoholowy, z którym nie będziesz umiał sobie poradzić, bez odpowiedniego specjalisty, który nie gwarantuje pełnego wyleczenia.

Kategoria: Zdrowie. Tagi: , ,

Kalkulator kalorii

Kalkulator kalorii Trudno jest na oko ocenić kaloryczność danego produktu. Oczywiście mniej więcej orientujemy się co jest prawdziwą bombą kaloryczną, a jakie produkty można spożywać bez obaw. Trudność pojawia się gdy mamy ocenić różnicę pomiędzy potrawami smażonymi, grillowanymi czy też próżonymi. Jednak prawdziwy haczyk nie zawsze tkwi w liczbie kalorii, często ważniejsza jest zawartość cukrów i węglowodanów. Wszystkim ściśle kontrolującym dietę polecamy wyprodukowany przez naszą firmę, niezwykle przydatny gadżet – jest nim kalkulator kalorii. W ułamek sekundy dokona stosownych obliczeń. Ty wstukujesz tylko rodzaj potrawy i jej sposób przyrządzenia. W kalkulatorze można ustawić maksymalny dopuszczalny dziennie poziom kalorii. Gdy będziemy się do tej bariery zbliżać zaalarmuje odpowiednim sygnałem. Kalkulator błyskawicznie też poda szacunkową zawartość cukrów i węglowodanów. Po tygodniu będziemy w stanie zorientować się jakich potraw spożywamy za dużo, a które możemy wrzucać do diety praktycznie bez ograniczeń. Kalkulator zasilany jest bateriami o bardzo długim terminie przydatności. Całkowitą nowinką jest przelicznik na ćwiczenia. Każdego dnia można sprawdzić ile i jakich ćwiczeń powinniśmy wykonać, by spalić nadmiar kalorii. Przeliczeń można dokonywać w różny sposób. Uwzględniono piętnaście najbardziej popularnych aktywności fizycznych, m.in. bieganie, jazda rowerem pływanie i gimnastyka. Kalkulator kalorii w krótkim czasie stanie spię prawdziwym dietetykiem i osobistym trenerem.

Kategoria: Dieta. Tagi: , ,